Waar vind ik het Modelformulier voor herroeping?

Het Modelformulier voor herroeping kunt u hier downloaden.

Welke voorwaarden gelden om mijn artikel te retourneren?

Aan de volgende voorwaarden dient een artikel te voldoen om te retourneren:
- u kunt een artikel retour sturen binnen 14 dagen. De termijn gaat in op de dag na ontvangst van uw bestelling
- het artikel dient voorafgaand retour gemeld te worden door een email naar info@schoonheidswinkel.nl te sturen met als onderwerp retourzending. Meer informatie hierover vindt u in bij -> Hoe kan ik mijn artikel retourneren
- het artikel wordt alleen retour geaccepteerd als het indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele staat en verpakking wordt teruggestuurd. Daarom adviseren wij u om te allen tijde de geleverde toebehoren te bewaren
- de pakbon of de (kopie) factuur dient meegestuurd te worden in de verpakking

Kan ik een artikel retour sturen als deze niet aan de voorwaarden voldoet?

Wanneer u een artikel buiten de gestelde voorwaarden terugstuurt, dan komt de betalingsverplichting niet te vervallen. Neemt u in geval van twijfel contact op met onze klantenservice.

Wat als ik een klacht heb?

Indien u een klacht heeft over de Schoonheidswinkel of een bij ons besteld product kunt u deze aan ons melden. Er is een klachtenafhandelingsprocedure die als volgt werkt.
- U kunt u klacht melden door een email naar info@schoonheidswinkel.nl te sturen met als onderwerp klacht. Dit kan ook door het contact formulier in te vullen.
- Binnen twee werkdagen ontvang u een eerste reactie of bevestiging van uw klacht. Hierin melden wij hoe we uw klacht gaan behandelen.

Schoonheidswinkel is aangesloten bij Stichting Webshop Trustmark. Indien u niet tevreden bent over de afhandeling van de klacht, kunt u de geschillencommissie van Stichting Webshop Trustmark inschakelen. Meer informatie vind u HIER.

Meer informatie over het retourneren van producten vindt u in bij -> Hoe kan ik mijn artikel retourneren

Is BTW in de prijzen opgenomen?

De prijzen op de website van Schoonheidswinkel.nl zijn inclusief BTW.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzending van een bestelling waarvan het totale bedrag € 30,- of meer bedraagt, is binnen Nederland en Belgie gratis. Bestellingen die bezorgt dienen te worden binnen het postcode gebied 5121 en 5122 zijn altijd gratis.

Bestellingen onder de € 30,- worden € 6,95 administratie en verzendkosten berekend.

De verzending van producten naar België wordt altijd €6,95 in rekening gebracht ongeacht het bedrag.

De verzending van producten die besteld zijn via schoonheidswinkel worden met PostNL verstuurd.

Zover het mogelijk is, verzenden wij een bestelling met meerdere artikelen in 1 x.

Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

Via iDEAL. Deze betaalmethode is alleen mogelijk voor bestellingen binnen Nederland. Bij deze betaalmethode kunt u direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met uw eigen bank. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als u telebankiert, kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.

Via Mister Cash. Mister Cash is een veilige en populaire betaalmethode in België. Veel gebruikt door klanten uit België.

De volgende Credit Cards worden geaccepteerd:
- Mastercard
- Maestro
- Visa

Via cadeaubonnen, cadeaukaarten of coupons. Tijdens het inwisselen is het belangrijk dat u de code exact overneemt in het daarvoor bestemd vakje. Lees zorgvuldig de coupon- of de cadeaubon voorwaarden.

Via Paypal. PayPal is veilig online betalen, waar en wanneer u maar wilt.

Via bankoverschrijving 50-50. Bij bestellingen betaald via overschrijving 50-50 vragen wij een aanbetaling van minimaal 50% van de bestelling. Daarna wordt uw bestelling verzonden. Een factuur word met uw bestelling verzonden. Het volledige bedrag dient overgemaakt te zijn 14 dagen na factuurdatum. U kunt uw betaling dan overschrijven naar onze bankrekening 01418.35.508 t.n.v. Bodycare Margot.
IBAN : NL53RABO0141835508
BIC : RABONL2U
Gelieve uw bestellingsnummer (ID) te gebruiken als de betalingsreferentie.

Hoe plaats ik een bestelling?

Om een bestelling te plaatsen bij schoonheidswinkel.nl heeft u geen account nodig. U kunt er echter wel voor kiezen om direct te bestellen en tijdens het bestelproces een account aan te maken. Volgt u dan de stappen zoals aangegeven op uw scherm. Ook voor volgende bestellingen kunt u dit account gebruiken.

Het plaatsen van een bestelling is hieronder stapsgewijs omschreven.
Stap 1: klik bij het gewenste artikel op het winkelwagen icon of de knop ‘In winkelmand’
Stap 2: klik op ‘winkelwagen bekijken’ (of wacht even zodat u verder kunt winkelen)
Stap 3: ga naar winkelwagen door op het winkelwagen icoon te drukken of via het menu 'winkelwagen' en controleer de gegevens van uw bestelling.

Winkelwagentje
Hier ziet u wat er in uw winkelwagentje zit. Als u de bestelling op een later tijdstip wilt afronden dient u een account te hebben. de inhoud blijft dan bewaard.

Verzendkosten berekenen
Orders groter dan 30 euro, en zendingen in het postcode gebiedt 5121 en 5122 worden gratis bezorgd. Voor overige zendingen worden gedaan via het agentschap PostNL

Stap 4: druk op 'afrekenen'.

Adresgegevens
U kunt hier het factuuradres en het bezorgadres van de bestelling kiezen.
Verzendwijze
Kies hier uw verzendwijze. Wanneer u meerdere artikelen in één keer bestelt, doen wij ons best om alle artikelen ook in één keer bij u te laten bezorgen. De levertijd van uw gehele bestelling wordt in dat geval gelijk aan die van het artikel met de langste levertijd.

Stap 5: selecteer de gewenste betaalwijze en vul eventueel de code van uw coupon of kortingscode in

Stap 6: maak uw bestelling definitief door op ‘afrekenen’ te klikken.

Heb ik garantie op mijn artikelen?

Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer u een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, voorzien wij u graag zo snel mogelijk van een passende oplossing. Afhankelijk van uw artikel doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling.

Het artikel dat ik wil retourneren past niet door de brievenbus

Kosten voor het retourneren zijn voor rekening van de klant. Wanneer u het artikel retour stuurt en deze past niet door de brievenbus, dan kunt u het pakket afgeven op een agentschap van PostNL of bij een agentschap van DHL. Deze pakketten voorziet PostNL van een Track & Trace code. Bij DHL ontvangt u een barcode. Met deze codes is het voor u mogelijk om het verzendtraject van het pakket te volgen via de website van PostNL of op de website van DHL. Vraagt u op het postagentschap daarom altijd om de Track & Trace code of de barcode. Op deze manier kunt u zien wanneer het pakket op de plaats van bestemming is aangekomen. Volg de instructies voor het retourneren bij veelgestelde vragen of bij verzenden & retourneren.

Hoe kan ik mijn artikel retourneren?

Om uw artikel te retourneren volgt u de volgende stappen:

Stap 1: ga naar de contact pagina
Stap 2: Begin het onderwerp van uw bericht met "Retourzending"
Stap 3: Vermeld minimaal het bestelnummer, pakbon nummer of factuurnummer en wat u wilt retourneren.
Stap 4: vul eventueel een toelichting in bij uw retourmelding
Stap 5: vul uw naam en email adres in
Stap 6: klik op 'zend bericht'
Stap 7: als u retourneert dient u het product onbeschadigd en zover als mogelijk in originele verpakking te retourneren. Kosten hiervoor zijn voor rekening van klant.
Stap 8: verpak het artikel in een deugdelijke verpakking en stuur het artikel binnen 14 kalenderdagen op naar het adres op de contact pagina.
Stap 9: als uw retour is ontvangen en verwerkt, ontvangt u een e-mail met een bevestiging van de verwerking van uw retour. Het onderwerp is ‘Status van uw retourzending’.
Stap 10: het betaalde bedrag (producten inclusief eventuele administratie & verzendkosten) worden binnen 14 dagen na ontbinding gecrediteerd.

Kan ik producten van schoonheidswinkel.nl retourneren?

Onbeschadigde artikelen kunt u tegen bepaalde voorwaarden retourneren. Artikelen dienen ongebruikt en onbeschadigd te zijn. Tevens kunnen ze alleen in originele onbeschadigde verpakking retour gestuurd worden. De kosten voor de retourzending zijn voor rekening van de klant. De retourtermijn is 14 dagen ingaande 1 dag na ontvangst van de order.

Als u een artikel beschadigd heeft ontvangen of wanneer dit defect is geraakt, dan verwijzen wij u naar de veelgestelde vragen over garantie.

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat wij niet aansprakelijk zijn voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een traceer code en bewaar deze goed.

Heeft Schoonheidswinkel een keurmerk?

Sinds 8 april 2014 is Schoonheidswinkel aangesloten bij Stichting Webshop Trustmark . Dit betekend dat onze webshop de keurmerk code naleeft van deze stichting. Voor meer informatie kijk op. Stichting Webshop Trustmark

Schoonheidswinkel werkt ook samen met KiyOh. Dit bedrijf is onafhankelijk en verzameld reviews van klanten die een afgeronde bestelling hebben gedaan op de schoonheidswinkel. Via deze weg kunt u ervaringen van andere klanten inzien en onze webshop vergelijken met andere shops in onze branch.

Schoonheidswinkel in onderdeel van Bodycare Margot. Kijk voor meer informatie over ons op deze website. .